There was an error in this gadget

Friday, 18 March 2011

Student

STUDENT..pelajar...penuntut...
Zaman ni korang rasa seronok tak???bagi aku memacam dah aku harungi..bertukar-tukar tempat aku belajar..dengan bermacam-macam jenis kawan aku dah jumpa...MUSUH tu..emmm..tipula aku kata tak ada kan kan...
Mula-mula aku tadika kat JB ..tadika kemas blok imigresen..ye la ayah aku kan imigresen..so sekolah pun dalam kuaters le...pastu mak ayah aku kena tukar keje kat kelantan...rantau panjang...alaaa dekat2 dengan pengkalan kubor..yang ada patung buddha baring..besooooo tau patung tu...aku kena campak kat kampung aku wat sementara waktu..agak2 sethn gak la aku duk dengan atok nenek aku...ye la mak ayah aku masa tu tak ada la banyak pulus..jadi pindah jauh banyak guna duit..diaorang stabilkan kewangan dgn tempat tinggal dulu seblum bawak aku dgn adik aku ke 2...masa tu 2 beradik dah..
so aku sekolah plak kat kampung serom 3...kat muar ..dekat2 dgn bukit gambir..issshh masa duk dgn atok aku tu pun aku merasa susah jugak..g sekolah mak teh aku yang hantar..naik basikal..aku 2 beradik bonceng kat belakang,mak teh aku kayuh..huhuhu sedes siot masa tu..nak rasa mewah cikit..masa arwah atok aku ada..dia keje dribar bas..kalau cuti...ada la gak merasa naik vroomm vrooomm...(motor bukan kete tau)
SAmpai la aku abis darjah 1,masa sekolah kat serom 3 ni benda yang aku tak leh lupa..cikgu aku meningal 1 family tau..betul2 kat simpang 4 depan sekolah aku..kena langar treller...tu la orang kata tak kira kat  mana kita berada kalau dah ajal,mana2 pun kita tetap akan pergi...
Agak-agak maka ayah aku dah stabil..aku di pindahkan plak ke kelantan...lama gak la aku belajar kat sana ..kat sekolah keb rantau panjang..dari aku darjah 2 sampai la aku darjah 6...giler arr..baru lapor diri dan kene ejek dengan budak kelantan...mau tak nya nama aku intan..di sebut ikut dialek sana hitan(kalau sebut tul2 hitam bunyinya)..huhuhu sedes giler tau la aku ni memang hitam pun...huhuhu
Bila dah lama aku ada la kenalan..hazwani,shalin(dia ni kacok thailand tau)..memang aku tak lupa la ..diaorang siap ajar aku bahasa thai tau...dulu la..sekarang otak dah berkarat susah sikit nak ingat..huhuhu...
Masa aku darjah 6,family aku ni kena pindah plak balik kampung kat muar..(i love it)..mana tak nya ...bumi kelahiran...kira cam family aku ni nomad la plak berpindah je..huhuhu..tapi best gak len negeri len adat lain bahasa lain budaya....seronok dapat join..kan 1 malaysia...Kata muar aku kekal la sekolah sampai tingkatan 5...aku amik sains hayat tau...tapi ada akuan..aku pun tak tahu cam mana doktor leh jadi ahli niaga..huhuhu...back up tuk budak para medik bukak klinik sendiri kot...huhuhauha...aku kaya...
Abis je SPM,result aku cukup 'eat' je...jadi aku masuk la mana2 intitusi yang sudi terima aku..aku masuk sekolah lelaki oooo...betul,betul,betul...sekolah laki..high school muar..bukan high school muzical...huahuahua....aku amik form 6 kat sana..cozzz sains hayat gak...sebelum aku kena pancung masa STPM aku lari ke kolej jururawat..huhuhu..aku tak confident tuk STPM..alhamdulilah aku dapat tawaran jururawat..jadi dari muar aku ke sungai petani..WOW!! lagi jauh tu..selama 3thn macam2 pengalaman..hidup sebagai sebatang kara...sedara mara memang tak ada la..paling dekat pun kat KL...
Tapi alhamdulilah aku berjaya mengharunginya....itu la tempat belajar yang aku dapat terombosi...
Buat kekawan usaha la,doa..selagi ada peluang belajar ..belajar..belajar ni tak kan ada had masa dan usia...percaya la setiap hari kita memang akan belajar benda baru...

P/S:doakan aku ye..kalau berkesempatan aku nak sambung degree nursing..cayok-cayok!!

No comments:

Post a Comment